Konferencja GłosowaKonferencja Sieciowa
POL
 
 
Conference Calls

Pokonaj kryzys – zyskaj płynność finansową

Października 2008

Przy złowrogo brzmiących nagłówkach pojawiających się każdego dnia w gazetach, wszędzie panuje atmosfera niepokoju. Oczywistym jest, że teraz nadszedł czas na ograniczanie zbędnych kosztów tak, aby zyskać jak największą płynność finansową. Federacja Małych Przedsiębiorstw w ostatnim czasie doradzała niewielkim spółkom na temat sposobów, w jakie mogą to zrobić. Chciałbym zwrócić uwagę na jeden punkt tzn. że małe przedsiębiorstwa muszą „zarządzać swoimi kosztami i robić coś innego”.

Mając to na uwadze, zebrałem kilka innowacyjnych i praktycznych metod, dzięki którym małe spółki mogą w prosty sposób zmienić sposób prowadzenia działalności, zyskując tym samym zarówno czas, jak i oszczędności, przy długoterminowych korzyściach strategicznych i dodatkowych pożytkach, dzięki którym możesz jednocześnie polepszyć wizerunek spółki jako przyjaznej środowisku.

Oszczędzaj energię – kupuj w inny sposób i konsoliduj

Zacznijmy od prostych rzeczy. Ostatnie badania wykazują, że małe i średnie przedsiębiorstwa tracą około 1,3 biliona funtów rocznie w odniesieniu do kosztów energii. 20% wydatków na energię można zaoszczędzić poprzez wyłączenie monitorów i zgaszenie świateł. Takie postępowanie nic nie kosztuje, a zwraca się przy rozliczaniu rachunków.

Poprzez kupowanie i korzystanie z energooszczędnych produktów możemy nie tylko ograniczyć zbędne zużycie energii i zanieczyszczenie środowiska, ale przede wszystkim znacznie zmniejszyć rachunki. Przy zakupie nowych produktów zwracaj uwagę na logo Energy Saving Recommended. Szacuje się, że 80% firm posiada więcej serwerów, programów i licencji niż faktycznie potrzebuje, a zatem możesz oszczędzać poprzez konsolidację działu informatycznego.

Najlepsza obsługa, najniższa cena – bez znaczków, stemplowania i problemów

Zacznij myśleć inaczej. Usługi takie jak ViaPost (www.viapost.com) zapewniają prostą metodę na ograniczenie kosztów w nowatorski sposób. Usługa ta umożliwia spółkom (i osobom prywatnym) wysyłanie listów za pośrednictwem Internetu. Oznacza to, że możesz wysyłać listy bezpośrednio z komputera na dowolny adres w Wielkiej Brytanii – to nie tylko przyjazny środowisku, ale również całkowicie bezpieczny proces, który umożliwia oszczędności rzędu 25% w porównaniu do tradycyjnej poczty.

Ponadto badania wykazują, że faktyczny koszt wysłania listu wynosi ponad 1 funt, jeżeli weźmiemy pod uwagę czas oraz papier listowy i kopertę. ViaPost eliminuje ten czynnik i pobiera opłatę jedynie w wysokości 27 pensów obejmującą drukowanie, papier listowy i kopertę oraz dostawę. W kwestii bezpieczeństwa początkowo istniały obawy związane z wysyłaniem w taki sposób informacji poufnych, jednakże ViaPost stosuje 128-bitowy system bezpieczeństwa, wykorzystywany przez instytucje finansowe, który stanowi najwyższy poziom zabezpieczenia komercyjnego. Oprócz bezpieczeństwa elektronicznego, usługa ta jest również bezpieczna na poziomie fizycznym, ponieważ zaufane firmy drukujące, które zajmują się usługami drukowania w sektorze finansowym, nie mają żadnego kontaktu z pocztą. Jest to w pełni zautomatyzowany proces składania i dodawania załączników. Oznacza to, że listów nie dotykają ludzie, dzięki czemu usługa jest szybsza, tańsza oraz z ograniczoną ilością błędów.

Ogranicz czas i koszty podróży - zorganizuj konferencję już teraz!

Jednym ze sposobów na wprowadzenie zmian w organizacji pracy Twojej firmy jest przejście na tańszych dostawców usług telefonicznych i konferencji sieciowych. Jest to istotny wskaźnik, który pokazuje jak bardzo ważny, zwłaszcza w przypadku osób prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa (zwykle do 100 pracowników) stał się fakt, że brytyjskie firmy wydają obecnie na połączenia konferencyjne dość wysoką kwotę w wysokości 210 milionów funtów rocznie. W trakcie naszych badań oszacowaliśmy, że ponad 55 milionów funtów z tej sumy można zaoszczędzić wybierając właściwych usługodawców - czytaj to, co napisano małą czcionką i unikaj opłat pomostowych/za połączenie.

Telekonferencja pozwala zaoszczędzić nie tylko na rachunkach telefonicznych, ale również na kosztach transportu i czasie spędzonym poza biurem. Jej korzyści dostrzegą również klienci, ponieważ zwiększa przejrzystość i ogranicza wysokość ich rachunków za poniesione wydatki. W przypadku pracowników zdalnych oferuje znaczące korzyści dla pracujących na wszystkich poziomach, ponieważ mogą oni pozostawać w stałym kontakcie ze swoimi współpracownikami i klientami.

W pełni wykorzystuj dostępny czas

Prawdopodobnie jedną z najważniejszych rzeczy, jaką możemy zrobić, to zadać sobie pytanie czy nasi pracownicy w pełni wykorzystują swój czas – czy przeszli szkolenie na temat zarządzania czasem, które jest dostosowane do ich stanowisk pracy, bądź też czy istnieją czynności, w przypadku których powinniśmy pomyśleć o outsourcingu? Kiedy oszczędzasz czas, oszczędzasz też pieniądze. Dając dostęp sobie i swoim pracownikom do efektywnych technik zarządzania czasem, sposobów na zaoszczędzenie czasu i poszukując możliwości outsourcingu w przypadku tych zadań, które nie są kluczowe dla naszej działalności, możemy w lepszym stopniu wykorzystywać dostępny czas.

Jak pokazały doświadczenia poprzednich okresów kryzysu, spółki, które prowadzą działalność w innowacyjny sposób i  nie trzymają się zbyt mocno "ustalonego porządku rzeczy", ale patrzą w przyszłości i korzystają ze zmian jako formy nowych możliwości, bardzo często rozwijają się i odnoszą większy sukces. Sądzę, że teraz nadszedł czas na zmiany.

Andrew Pearce – Dyrektor Generalny Powwownow.

    Share/Bookmark Share this page

    WIĘCEJ WIADOMOŚCI