Konferencja GłosowaKonferencja Sieciowa
POL
 
 
Conference Calls

Technicy musza odrzucac emaile zawierajace spam

Listopada 2009, The Daily Telegraph

article_image
Zobacz artykul
Spólka z sektora polaczen konferencyjnych Via-Vox traci klientów i przychody z powodu problemów z oprogramowaniem komputerowym - pisze Philip Smith.

Najnowsze informacje: Paul Lees i Andrew Pearce maja nadzieje na zwiekszenie globalnego zasiegu ich firmy telekomunikacyjnej, zdjecie Via-Vox: Philip Hollis

Ostatnich piec lat bylo bardzo udanych dla Andrew Pearce’a i Paula Lees. Pomimo kryzysu gospodarczego, ich firma z siedziba w Richmond w Surrey, która obsluguje polaczenia konferencyjne, odnotowala wzrost do 3%udzialu w rynku, osiagajac obrót w wysokosci 5 milionów funtów.

Jednakze uplynie jeszcze wiele czasu zanim Via-Vox bedzie mogla oglosic, ze jej marka Powwownow stanowi prawdziwa konkurencje dla gigantów branzy. Ponadto wiekszosc wlascicieli spólek z tego sektora zdaje sobie sprawe, ze pomimo szacowanego 30% rocznego wzrostu, rynek polaczen konferencyjnych ulegnie ostatecznie stabilizacji.

Plany spólki obejmuja miedzy innymi rozwiniecie wideokonferencji oraz zwiekszenie sprzedazy poza granicami kraju. Via-Vox prowadzi obecnie dzialalnosc w 15 krajach w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych, a w ostatnim czasie takze w Poludniowej Afryce.

Zdaniem prezesów, serwis Powwownow jest tanszy i prostszy w obsludze niz którykolwiek z pozostalych serwisów polaczen konferencyjnych. „Nasza usluga kosztuje mniej wiecej jedna trzecia ich ceny” – mówi Pearce. Klienci moga zarezerwowac polaczenie za posrednictwem strony internetowej Powwownow, co kosztuje 5 pensów za minute od kazdego uczestnika, z których okolo 4 pensy zostaja przekazane Powwonow (natomiast reszta odpowiednim firmom telekomunikacyjnym). Koszt ten zostaje dodany do standardowego rachunku telefonicznego, a poniewaz nie ma zadnych umów, to kazda osoba w firmie moze bez problemu samodzielnie zorganizowac takie polaczenie konferencyjne.

„Rejestrujemy 4.000 niepowtarzalnych odwiedzin strony tygodniowo, co przeklada sie na 500 nowych klientów” – dodaje Pearce. „Naszym celem sa glównie male i srednie przedsiebiorstwa oraz niewielkie korporacje, ale posiadamy równiez wiekszych klientów, miedzy innymi BAA, BA i T-Mobile". Ponad polowa klientów rozpoczela z nami wspólprace z polecenia innych, natomiast pozostali to efekt reklamy internetowej.

Po zainwestowaniu 500.000 funtów w sprzet, niezbedny aby stac sie pelnoprawna spólka telekomunikacyjna z uprawnieniami i wiarygodnoscia, umozliwiajaca bezposrednie polaczenie z siecia BT, Via-Vox posiada dobra pozycje do osiagniecia wyznaczonego celu, uzyskania wiekszego udzialu na rynku brytyjskim, którego wartosc siega 200 milionów funtów i ekspansji zagranicznej.

Ale dla Via—Vox nie wszystko jest takie proste. Firma boryka sie z problemem, przed którym staje wiele spólek: w jaki sposób upewnic sie, ze wszystkie wazne emaile docieraja do skrzynek odbiorczych klientów i nie sa odrzucone jako spam przez restrykcyjne filtry serwerów.

„Zdobycie nowego klienta kosztuje nas okolo 30 funtów” – mówi 38-letni Pearce – „po rejestracji musimy odeslac natychmiast email z danymi dotyczacymi logowania oraz numerem PIN” – wazne informacje, które umozliwiaja realizacje polaczenia konferencyjnego. Ale liczba telefonów wykonywanych do pomocy technicznej firmy wskazuje jak wiele z takich emaili nigdy nie dociera do adresata. „To nie sa informacje handlowe. To dane, jakich potrzebuje klient" - dodaje Pearce. „Ale 5% e-maili musi byc wyslane ponownie. I sa to e-maile, o których wiemy. Jezeli 5% klientów dzwoni do nas w sprawie ponownego przeslania emaila, to ilu jest takich, którzy tego nie robia?”

Zdaniem Pearce’a 30% zarezerwowanych polaczen nigdy nie zostaje zrealizowanych. Istnieje zatem obawa, ze czesc z rezygnacji, powodujacych utrate dochodu firmy, moze byc spowodowana odrzucaniem emaili. „Mamy pewnosc, ze zostaja wyslane, poniewaz przesylamy do siebie ukryte kopie wszystkich maili. Tak wiec nie tylko tracimy klientów, ale równiez pieniadze".

„Nie znamy przyczyny odrzucania emaili. Potrzebujemy miejsca, do którego mozemy przesylac maile w celu przetestowania róznych filtrów” – mówi 47-letni Lees. Powodem odrzucania emaila przez oprogramowanie antyspamowe moze byc slowo, fraza, zalaczony obrazek lub nawet link.
W sklad 26-osobowego zespolu wchodza specjalisci ds. technologii, a zatem Via-Vox nie jest w tej dziedzinie nowicjuszem.

Pearce i Lees sa zaskoczeni faktem, ze kazdego dnia tysiace emaili zawierajacych spam (np. sprzedaz Viagry lub podróbek zegarków) przechodzi przez takie filtry.

„Wydaje sie, ze duze firmy, takie jak Amazon lub eBay, nie maja tego problemu” – dodaje Lees. „W jaki sposób im sie to udaje? Musza zatrudniac pracowników, którzy znajduja rozwiazania. Ale spólki takie jak Messagelabs i Mailwasher, które opracowuja filtry antyspamowe równiez zatrudniaja specjalistów, których zadaniem jest dopracowywanie filtrów. To jak wyscig zbrojen”.

„Via-Vox z cala pewnoscia nie jest przeciwko filtrom antyspamowym, poniewaz odgrywaja one duza role” - mówi Lees, ale „dla takich malych firm, jak nasza, to naprawde duzy klopot".

Emaile zwiazane z obsluga jedynie podkreslaja ten problem. Via-Vox prowadzi za posrednictwem emaili równiez liczne kampanie CRM, wysyla newsletter oraz aktualizacje uslugi. Klienci (100.000 zarejestrowanych uzytkowników) otrzymuja srednio jeden email w miesiacu, przy zalozeniu, ze nie zostaja one odrzucone. „To kolejne pytanie: jaka jest optymalna czestotliwosc kontaktu za posrednictwem emaili?” – zastanawia sie Lees.

    Share/Bookmark Share this page

    WIĘCEJ PRASY