Konferencja GłosowaKonferencja Sieciowa
POL
 
 
Conference Calls

Powwownow wnosi nieco humoru do nudnego tematu

Października 2008, UTALK Marketing

article_image
Zobacz artykul
Powwownow to mala firma o duzych ambicjach. Mówiac wprost, jej cel to: „sprawienie, aby Powwownow stala sie najbardziej rozpoznawana marka w sektorze telekonferencji”. Nalezy jednak pamietac, ze polaczenia konferencyjne nie sa zbyt interesujace i proste w sprzedazy.

Jednakze Powwownow zastosowala strategie marketingowa, która zwiekszyla liczbe wejsc na strone o ponad 100% w ciagu zaledwie dwóch miesiecy.

W jaki sposób Powwownow potraktowala nudny temat polaczen konferencyjnych i przeksztalcila go w zabawna kampanie interaktywna?
Powwownow oferuje usluge polaczen konferencyjnych o znacznie obnizonej cenie– praktycznie jest ona bezplatna.

Daje klientom mozliwosci realizowania tanich polaczen konferencyjnych bez rezerwacji, rachunków i zadnych problemów (klient nie musi zamawiac sali konferencyjnej, nie musi rozliczac zadnych faktur z Powwownow i ponosi jedynie koszt polaczenia z numerem 0870, który zostaje dodany do rachunku telefonicznego). Uzytkownicy placa wylacznie za polaczenie krajowe (7 pensów za minute).

Dzieki Powwownow na godzinnym polaczeniu konferencyjnym, w którym bierze udzial szesciu uczestników, mozna zaoszczedzic 74,40 funtów (BT Meetme: 79,20 funtów / Powwownow: 4,80 funty). A zatem nie dziwi popularnosc serwisu wsród malych i srednich przedsiebiorstw oraz niewielkich spólek.

Powwownow zostala zalozona w 2004 roku. Oczekuje sie, ze jej obrót za 2008 rok osiagnie kwote 5 milionów funtów. Spólka prowadzi dzialalnosc w 12 panstwach, wlaczajac rynek Stanów Zjednoczonych i glówne rynki europejskie. Powwownow zatrudnia 25 osób, a jej siedziba miesci sie w Richmond w Surrey.

Cele kampanii:
•    Zwiekszenie rozpoznawalnosci
•    Wniesienie dawki humoru do nieciekawego tematu
•    Zwiekszenie stopnia korzystania z uslugi i liczby wejsc na strone

Kampania: Powwonow zlecila promocje zewnetrznej agencji marketingowej more2, która zdecydowala sie na mieszanke róznych narzedzi marketingowych: dystrybucje marki, badania rynkowe oraz kampanie radiowa.

Pierwszy element - dystrybucja marki, zostal przeprowadzony na siedmiu glównych dworcach w Londynie wlaczajac Liverpool Street, Waterloo i Victorie. Dystrybucja marki dotyczyla 100.000 nowych zestawów bezprzewodowych, które nie wymagaly baterii, byly wodoodporne i w pelni kompatybilne z Bluetooth.

I tutaj pojawil sie element humoru: zestawy to w rzeczywistosci szerokie, elastyczne opaski na glowe, sluzace do utrzymania telefonu komórkowego we wlasciwym miejscu! Komiczne podejscie do „prezentu reklamowego”, przyciagajace uwage klienta, a jednoczesnie tworzace doskonale pole do rozmów w biurach.

Scenariusz kampanii radiowej zostal napisany po tym, kiedy PWN przeprowadzila badania marketingowe w celu dotarcia do nowych odbiorców. Aby wniesc nieco humoru zdecydowano sie ujawnic interesujace i nieco zaskakujace rzeczy, jakie robia uczestnicy zebran. Rezultaty byly zabawne i szokujace, a PWN szybko doszla do wniosku, ze zebrania nigdy nie powinny byc przeprowadzane przy osobistej obecnosci uczestników! Reklamy radiowe ostrzegaly o zagrozeniach zwiazanych z przeprowadzaniem spotkan sluzbowych.

Plakaty reklamowe byly rozmieszczane strategicznie w taki sposób, aby dotrzec do pracowników firm podczas ich codziennej drogi do pracy. Towarzyszyl im sondaz ujawniajacy obsceniczne fakty dotyczace zachowan brytyjskich pracowników podczas polaczen konferencyjnych.
„Takie trójetapowe podejscie przyczynilo sie do duzej rozpoznawalnosci marki, a liczba pojedynczych wejsc na strone wzrosla w trakcie trwania kampanii o okolo 120 procent! Bylo ono równiez doskonale dopasowane do przesmiewczego charakteru PWN!” – powiedziala dyrektor PR, Louise Rowland.

Wyniki: Od czasu kampanii Powwownow odnotowala rozwój dzialalnosci o 15 procent, co przelozylo sie na zwiekszenie miesiecznego zysku o okolo 10 procent. Powwownow zarejestrowala równiez od momentu przeprowadzenia kampanii zwiekszenie ruchu na stronie o 120% z 750 do 1650 wejsc. Szacuje sie, ze obrót za 2008 rok przekroczy 5 milionów funtów.

„Obserwujemy sredni wzrost powyzej zaplanowanych w zeszlym roku 100 procent” - powiedzial zalozyciel Powwownow i dyrektor zarzadzajacy Andrew Pearce.

Powwownow otrzymuje komentarze zwrotne od rozbawionej i zachwyconej publicznosci. Tim podzielil sie swoimi przemysleniami: „Ha ha. Bardzo zabawne. Swietny poranny zart z „zestawem bezprzewodowym”. Widzialem jak jedna kobieta wziela trzy, myslac ze robi dobry interes. Musze przyznac, ze mnie równiez calkiem niezle nabraliscie. Przekazalem mojemu szefowi – dzieki za chwile rozrywki".

    Share/Bookmark Share this page

    WIĘCEJ PRASY