Konferencja GłosowaKonferencja Sieciowa
POL
 
 
Conference Calls

Spólka IT przyjazna srodowisku

Listopada 2008, GreenWise Weekly Business News

article_image
Zobacz artykul
Sektor IT wciaz ma przed soba duzo pracy w zakresie zwiekszenia swojej wiarygodnosci ekologicznej, ale popyt na rozwiazania informatyczne, które obnizaja emisje dwutlenku wegla przez przedsiebiorstwa caly czas rosnie. Jedna z brytyjskich spólek wyraznie pozostawia reszte w tyle.
 
Powwownow powstala w 2004 roku oferujac klientom biznesowym proste rozwiazanie: tani dostep do polaczen konferencyjnych bez wczesniejszej rezerwacji i rachunków. Klienci korzystali do tej pory z uslug Powwownow ze wzgledu na proste w obsludze i oszczedne rozwiazania z zakresu IT, jednakze obecnie spólka nawiazuje wspólprace z coraz wieksza liczba firm, które pragna równiez zmniejszyc swoja emisje zwiazków wegla.

„Nasi klienci chca ograniczac wydatki poprzez zmniejszanie liczby podrózy sluzbowych, ale sa równiez zainteresowani takim ukierunkowaniem prowadzonej polityki biznesowej, które przyczyni sie do ograniczenia emitowanych zwiazków wegla” – mówi prezes Powwownow Andrew Pearce.

Wsród klientów Powwownow, która obecnie prowadzi dzialalnosc w 12 krajach europejskich oraz w Stanach Zjednoczonych, znajduja sie takie brytyjskie organizacje jak Council for the Blind, Court Service, Friends of the Earth, Imperial College oraz Keystone Law.

Obrót spólki, której siedziba znajduje sie w Richmond w Surrey, osiagnal w tym roku kwote 5 milionów funtów, a liczba zatrudnionych to obecnie 25 osób. Swiadczone uslugi sa szczególnie interesujace dla malych i srednich przedsiebiorstw (MSP), poniewaz nie wiaza sie z zadnymi rachunkami wystawianymi na organizatorów. Nie ma równiez potrzeby podpisywania umów, a kazdy uczestnik uiszcza jedynie oplate za wlasne polaczenie w wysokosci 4,3 pensów za minute - taka sama jak koszt lokalnego polaczenia.

W ostatnim czasie Powwownow uruchomila nowa usluge konferencji sieciowych, Showtime, która umozliwia udostepnianie i prezentacje dokumentów za posrednictwem Internetu pozostalym uczestnikom konferencji sieciowej, a tym samym, zdaniem Pearce’a, pozwala klientom biznesowym w jeszcze wiekszym stopniu ograniczyc koszty podrózy sluzbowych. „Nasza nowa usluga konferencji sieciowych odnosi duzy sukces, poniewaz firmy moga teraz udostepniac pliki i przedstawiac w bezpieczny sposób dane przez polaczenie konferencyjne, bez potrzeby opuszczania biura” – mówi Pearce dodajac, ze w ciagu ostatnich trzech miesiecy liczba odwiedzin na stronie internetowej wzrosla o 120 procent, natomiast sprzedaz o 15 procent.

Jednym z zadowolonych klientów jest Keystone Law, spólka prawa handlowego, która posiada siec wspólpracujacych z nia prawników na terenie Wielkiej Brytanii. Firma potrzebowala uslugi konferencyjnej, która umozliwilaby jej prawnikom komunikacje z pozostalymi zespolami oraz klientami zarówno z Wielkiej Brytanii, jak i z calego swiata.

„W celu upewnienia sie, ze nasi pracownicy moga skoncentrowac sie na swiadczeniu porad prawniczych najwyzszej jakosci, korzystamy z szeregu technologii wspierajacych - usluga Powwownow jest jedna z nich. Oferuje nam, a takze naszym klientom, zarówno korzysci finansowe, jak i oszczednosc czasu w zakresie podrózy sluzbowych. Dzieki niej nasza firma jest równiez bardziej przyjazna srodowisku” - mówi James Knight, partner zarzadzajacy w Keystone Law.

„Widze bezposrednie mozliwosci wykorzystania uslugi Showtime w naszej firmie, poniewaz umozliwi ona naszym zespolom udostepnianie i sprawdzanie dokumentów. Bedzie szczególnie przydatna przy omawianiu skomplikowanych kwestii z zagranicznymi klientami” – dodaje Knight.
Przy 50.000 uzytkowników z sektora MSP opowiadajacych sie za konferencja glosowa o kazdej porze, a takze w swietle ostatnich badan przeprowadzonych przez Recycling Waste and Management, które wykazaly, ze prawie trzy czwarte MSP planuje ograniczyc emisje zwiazków wegla, Powwownow spodziewa sie w przyszlosci dalszego powiekszenia bazy klientów.

Niemniej jednak Powwownow, podobnie jak pozostala czesc sektora IT, wciaz ma przed soba wiele pracy w zakresie zwiekszenia swojej wiarygodnosci ekologicznej. Spólka nie oszacowala jeszcze w jakim stopniu swiadczone przez nia uslugi konferencyjne moga pomóc w ograniczeniu emisji zwiazków wegla. Musi takze przeprowadzic audyt w zakresie swojego wplywu na srodowisko.

Jednakze, jako male przedsiebiorstwo, traktuje wszystkie zobowiazania srodowiskowe powaznie. Obok efektywnej strategii wewnetrznego recyklingu, korzysta równiez z pojazdów o napedzie hybrydowym do celów podrózy sluzbowych.

„Jako niewielka firma staramy sie byc jak najbardziej przyjazni srodowisku i z niecierpliwoscia oczekujemy na zmierzenie w przyszlosci poziomu emitowanych przez nas zwiazków wegla" - mówi Pearce.

    Share/Bookmark Share this page

    WIĘCEJ PRASY